Två nya i Know IT:s koncernledning

Två nya i Know IT:s koncernledning Know IT förstärker koncernledningen med Mats Ohlsson, som har utsetts till vd för Know IT Consulting och chef för resultatområdet Stockholm/Göteborg. Mats tillträder den 1 september. Dessutom börjar Bengt Norvik på Know IT som Chief Financial Officer den 1 oktober 2002. Också han kommer att ingå i koncernledningen. Mats Ohlsson har utsetts till vd för Know IT Consulting och chef för resultatområde Stockholm/Göteborg. Know IT Consulting är operativt på Stockholmsmarknaden och främst inriktat på segmenten: Bank, finans och försäkring; Läkemedel; Media och Offentlig sektor. Mats är anställd på Know IT sedan fem år. Han har tidigare jobbat med försäljning, både som säljare, försäljningschef och dotterbolags-vd. Han har en fil.kand. i matematik vid Uppsala Universitet och har över 15 års erfarenhet av IT- konsultbranschen. Bengt Norvik som utsetts till Chief Financial Officer för Know IT AB, kommer närmast från egen konsultverksamhet inom ekonomistöd, affärsutveckling och ledarskapsstöd. Bengt har mer än femton års erfarenhet som ekonomichef på olika företag, bland annat inom IT- och konsultbranschen. Bland dessa kan nämnas IAR Systems och Libro Datakonsult. Han har också haft konsultuppdrag för TurnIT. Han är utbildad i ekonomi med inriktning på extern redovisning vid Uppsala Universitet. - Att Mats, med sitt inriktning på affärer och kunder, tar plats i koncernledningen förstärker ytterligare vår kundorientering och vårt fokus på att leverera affärsnytta för våra kunder. Det känns också mycket bra att kunna knyta Bengt till Know IT. Hans stora kunskap och erfarenhet kommer att vara en värdefull tillgång för bolagets utveckling, säger Ingrid Engström, koncernchef för Know IT. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som fokuserar på spetsteknik för digitala affärer. Med teknisk spetskompetens erbjuder vi våra uppdragsgivare affärsnytta och konkurrenskraft. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 300 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT01050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT01050/wkr0002.pdf