Valberedning för Knowit AB inför årsstämma 2021

Report this content

Enligt valberedningsinstruktionen för Knowit AB ska valberedningen utses av de tre största aktieägarna som önskar delta i arbetet samt även inkludera styrelsens ordförande.

De tre till röstetalet största ägarna (med hänsyn tagen till ägargrupperingar) per den 30 september 2020 som önskat utse ledamöter till valberedningen är Swedbank Robur Fonder, Handelsbanken Fonder och Nordea Funds. Dessa har utsett varsin ledamot, enligt nedan, att tillsammans med styrelsen ordförande utgöra Knowits valberedning.

Valberedningens ledamöter:

Lennart Francke, Swedbank Robur Fonder

Malin Björkmo, Handelsbanken Fonder

Jan Särlvik, Nordea Funds

Jon Risfelt, styrelsens ordförande i Knowit AB.

De aktieägare som utsett ledamöter till valberedningen representerar tillsammans cirka 17 procent av röstetalet för samtliga aktier i bolaget. Valberedningen har vid sitt konstituerande möte utsett Lennart Francke till ordförande.

Valberedningens uppgift är att vid årsstämma 2021 lägga fram förslag till stämmoordförande, styrelse, styrelseordförande, revisor, styrelse- och revisionsarvoden, eventuella utskottsarvoden samt eventuella förslag till ändringar i denna valberedningsinstruktion.

Årsstämman för Knowit AB kommer att hållas 13:00 den 29 april 2021, i Knowits lokaler på Klarabergsgatan 60, Stockholm.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedning kan göra det via e-post till valberedning@knowit.se.

Christina Johansson

christina.johansson@knowit.se

Om Knowit

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som skapar unika kundvärden genom att erbjuda digitala och gränsöverskridande lösningar från tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Det är förmågan att kombinera kompetenser inom design och kommunikation, managementkonsulting samt it, som skiljer oss från andra konsultbolag. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 2300 medarbetare representerade på 14 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Finland, och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.

Taggar: