Klarar du en vecka utan Facebook?

Report this content

Företagen slåss om att nå kunderna på Facebook. Nu kommer det första företaget som belönar dem som kopplar ner istället. Kobbs Te utmanar svenska Facebookanvändare att klara sig utan det populära sociala nätverket i en vecka för att öka välbefinnandet – och få en tekopp i belöning.

Nyligen kom .SE:s årliga rapport Svenskarna och Internet 2010. Av den framgår att cirka 1,5 miljoner svenskar uppdaterar sin status dagligen på nätet. Lika många kommenterar regelbundet vad andra skrivit.

Samtidigt blir alltfler stressade av att ständigt vara uppkopplade. Det så kallade ”Facebook-beroendet” genererar både stödgrupper, blogginlägg och nyhetsartiklar. Och som en motreaktion till det aldrig sinande informationsflödet, väljer allt fler att koppla ner.

– Vi mår inte bra av att ständigt vara uppkopplade, tillgängliga och nåbara, säger Charlotta Stenson, sortimentschef på Löfbergs Lila som marknadsför Kobbs te.

– Jag använder själv Facebook och tycker att det är ett fantastiskt verktyg i vardagen, men det är viktigt att kunna koppla ner från den sociala stressen ibland.

Tävlingen börjar nu och pågår i en månad framöver. Användare som antar utmaningen får möjligheten att smycka sin profilbild med en ”nerkopplad”-skylt och en nedräknare i webbläsaren som visar framstegen och ger positiv respons under veckans gång.

För att delta i utmaningen, besök www.kobbs.se.

För mer information, kontakta gärna:

Löfbergs Lila AB/Kobbs
Maria Herou Wallner, Produktchef Kobbs
Telefon 072-7335281
e-post maria.herou.wallner@lofbergslila.se

Charlotta Stenson, Sortimentschef Kobbs
e-post charlotta.stenson@lofbergslila.se

Om Kobbs

Kobbs har sina rötter i Ostindiska kompaniet som levererade te till Sverige med början på 1600-talet. Martin Samuel Kobb grundade Kobbs 1809 i Göteborg och företaget gick i arv till hans söner. Kobbs är idag ett stort svenskt tevarumärke och ägs sedan 2007 av familjeföretaget Löfbergs Lila. Mer information om Kobbs och våra teer finns på www.kobbs.se

Taggar: