• Kofax/

Kofax den enda leverantören som placerar sig inom topp 3 i samtliga användarcase i Gartners rapport  ”Gartner Critical Capabilities for RPA”

Report this content

Gartner har precis släppt sin rapport ”Critical Capabilities for Robotic Process Automation (RPA)”. I rapporten är Kofax den ende leverantören som rankas på topp 3 inom samtliga tre RPA-case.

”Kofax har medvind just nu. Vi har lyssnat på våra kunder och investerat mycket i att bygga en integrerad plattform och ett ekosystem för partners. De kan nu snabbt tillföra utökad kapacitet i organisationen och samtidigt stärka personalen. Vi uppfattar placeringen i Gartners rapport som kvitto på att vår målsättning att erbjuda skalbarhet och enhetliga plattformar, fungerar. Samtidigt är vi ödmjuka över Gartners erkännande och tacksamma över kundernas förtroende. Vi tror att företagskulturen uppmuntrar till samarbete, innovation och en känsla av att tjäna ett syfte. Nu när vi går in i 2020 fortsätter vi att fokusera på samma saker”, säger Chris Huff, Chief strategy officer på Kofax.

Genom inriktningen gentemot verkligt skalbara kocernlösningar har Kofax RPA kompletteras med inbyggd AI, kognitiv dokumentsautomation, självlärande dokumentförståelse, ”natural language processing” (NLP) och machine learning – samtliga är nödvändiga funktioner som behövs för att kunna automatisera stort och förverkliga förväntad ROI. Kofax riktar in sig på att mätta de behov som finns för en verkligt genuint skalbar företagslösning.

”Under 2019 har vi visat upp betydande innovationer, där tre stora lanseringar inom RPA förbättrat många av de kritiska egenskaperna som bedömts i analysen. Våra kunder kan nu snabbt hantera hypen med inbyggda AI-möjligheter genom avancerad OCR, kognitiv datafångst, NLP för sentimentsanalys och egennamn, nya AI-algoritmer som fokuserar på att omvandla ostrukturerad samt förbättrad ‘human in the loop’ orchestration” tillägger Chris Huff.

Dagens organisationer fortsätter att leta efter sätt att förstärka personalen och förbättra operationell effektivitet – och ett av de tre casen i rapporten behandlar just detta. I detta RPA-case (”Augment Knowledge Workers”) placerade sig Kofax på näst bästa plats med 4.0 poäng av maximalt 5.0 möjliga.

”Vi driver kundvärde och har den enda RPA-lösningen som är integrerad i en samlad IA-plattform för utveckling, implementering, administration och styrning av skalbar automation. Det möjliggör otvetydigt att ta automation till nästa steg. Det optimerar hela processer samtidigt som det ökar intäkterna och levererar friktionslös användar- och kundupplevelse”, avslutar Chris Huff.

Pernilla Rissanen, Nordenchef, 0733-378668

Björn Mogensen, Oxenstierna & Partners, 0708-184298

Om Kofax
Kofax mjukvaruplattform för intelligent automation hjälper företag och myndigheter att automatisera informationskrävande affärsprocesser, minska manuellt arbete och felkällor, minimera kostnader och öka kundengagemanget. Vi kombinerar RPA, kognitiv datafångst, processdirigering, mobilitet, personlig kommunikation, och analysfunktioner för att underlätta implementeringar och leverera resultat. Det ökar kvaliteten, konkurrenskraften, tillväxten och lönsamheten. Kofax erbjuder snabb lönsamhetsförbättring för över 20 000 kunder inom finans, försäkring, myndigheter, sjukvård, distribution, och outsourcing av affärsprocesser. Kofax erbjuder sina lösningar genom sin egna sälj- och serviceorganisation samt genom över 650 indirekta försäljningskanaler via partners och integratörer i över 60 länder i Syd- och Nordamerika, EMEA och Stillahavsregionen. För mer information, besök www.kofax.com