Gulligt gånger en miljon i Lilla Berlin 4

Report this content

Dagligen publicerad i Metro, flerfaldigt prisbelönad, tiotusentals fans och med ständigt växande popularitet. I slutet av november kommer Ellen Ekmans träffsäkra satir i en fjärde volym: Lilla Berlin  – Cute overload.

Om Lilla Berlin – Cute Overload:
När det inte blir som en tänkt
Strippserien Lilla Berlin beskriver vår samtid i realtid. Varje stripp är en mininovell, med träffande porträtt av unga storstadsmänniskor på 2010-talet där vardagliga igenkänningsbara situationer skildras med precis humor och satir. Skärpa, autentiska dialoger, suveräna person- och miljöskildringar och ett utsökt öga för de små detaljerna särskiljer en rätt utstyrd, unik och karakteristisk hipster från en annan unik och karakteristisk hipster. Lilla Berlin publiceras också löpande i Dagbladet i Norge.
Preliminär släppdatum: 27/11

Om Ellen Ekman

Ellen Ekman är illustratör och serietecknare, utbildad på Serieskolan i Malmö. Hon är född 1986, uppvuxen i Stockholm och har på mycket kort tid etablerat sig och sin strippserie som redan 2013 fick Nordens största seriepris Stora Ponduspriset och en egen öl på Stigbergets bryggeri. Ekman är  ävenen del av seriekollektivet Dotterbolaget. Hennes strippar sitter på en hel generations kylskåp är redan moderna klassiker.

Sagt om Lilla Berlin:
"Ja, samtidsreferenserna är många, igenkänningsfaktorn hög och leendet aldrig långt borta när man tar del av dessa samlade serier som var och en blir till en grafisk novell" -Hanna Jedvik, GP

Efter att jag läste Lilla Berlin kände jag bara en sak: Jag vill ha Ellen Ekman i mitt liv! Var bor hon?" -Bianca Kronlöf

"Ekman fångar nutiden på pricken." -Andreas Eriksson, Norran

"Ellen Ekman är väldigt träffsäker i sin skildring av ämnen som jag känner igen. Ganska ofta när jag läser ”Lilla Berlin” tänker jag verkligen "Men det är ju precis så det är!" -Johanna Karlsson, Bokhora.se
_________________________________

När det inte blir som en tänkt, omvärlden är emot en, när världen håller på att gå under, då kan det enda som hjälper vara en rar katt, en söt koala och något fluffigt gulligt.

Preliminär släppdatum: 27/11

För pressmaterial, intervjuförfrågningar och recensionsex, kontakta:

Samira Ariadad 0735-018981 /samira@kolikforlag.se

Kolik förlag är ett bokförlag som grundades 2005 och drivs av Josefin Svenske. Kolik har kontor i Stockholm och Malmö. Vi ger ut tecknade serier så som serieromaner, humorserier, feministisk erotik, biografier och skräck. Allt under parollen intelligent underhållning.

Taggar: