Berg- och dalbanan Wildfire bäst i Europa!

Kolmårdens nya attraktion, berg- och dalbanan Wildfire, belönades igår med utmärkelsen Europas ”Best new coaster”.

Priset delades ut vid den årliga branschmässan för nöjesparker; Euro Attractions Show som i år gick av stapeln i Barcelona.

– Det känns helt fantastiskt! Vi förutsatte det från början då vi gav oss ut för att bygga den bästa berg- och dalbanan i trä. Det känns fantastiskt att faktiskt få en bekräftelse på arbetet vi lagt ner, säger Christer Fogelmarck, koncernchef för Parks and Resorts där bl.a. Kolmården och Gröna Lund ingår.

– Folk i branschen som vi träffar här nere är helt lyriska när Wildfire kommer på tal. Många kommer fram och vill prata och alla känner till Kolmården genom Wildfire, vilket vi ytterligare ser som en kvalitetsstämpel och ett tecken på att vi gjort något riktigt bra, säger Kolmårdens och Wildfires projektledare Niclas Palmqvist, som var på plats i Barcelona för att ta emot priset.

Bakom utmärkelsen European Star Award står den tyska branschtidningen Kirmes Park Revue.

För mer information, kontakta Christer Fogelmarck, koncernchef Parks and Resorts 010-708 7107 christer.fogelmarck@parksandresorts.com eller Niclas Palmqvist, projektledare Kolmården 010-708 7732 niclas.palmqvist@kolmarden.com

Bilder: http://www.kolmarden.com/mediabank

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.