Det spökar på Kolmården! Välkommen på rysmysig pressvisning.

Under höstlovet förvandlas Kolmården för femte året i rad till en samlingsplats för traktens alla mystiska väsen. Nu bjuder vi in till pressträff för att uppleva härlig Halloweenstämning och ett av Halloweens huvudnummer; spökbalen. Närmare livs levande gastar än så här går det inte att komma. Rysligt välkommen!

Vad:                       Pressträff för Halloween på Kolmården

När:                       Tisdagen den 1 november kl 13:30

Var:                       Kolmården, samling huvudentrén för gemensam transport till spökbalen.

Deltagare:              Mattias Zingmark, marknadschef Kolmården, gastarna Faustus och Mortimer (a.k.a. Kim Andersson och Henrik Berg) och ett trettiotal väsen ur Halloween-ensemblen.

OSA:                      helena.axelsson@kolmarden.com eller 010-708 7537

Halloween på Kolmården, 2-6 november

Kolmårdens populära Halloweenfirande firar 5 år i år och räknar med att ta emot ca 40 000 gäster. Förutom den nya game-showen ”Den phantasmiska spökkampen” finns återkommande favoriter som den familjevänliga häxmusikalen, varelsesafari, den mystiska eldshowen och den populära spökbalen självklart kvar. Även Safarituren byter skepnad under Halloween och bjuder på ett helt annat typ av äventyr och den som vågar kan knacka på i häxans stuga för lite bus eller godis. I Bamses värld är det spökfritt för den som vill pausa från spökligheter en stund.

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.