Hundratals sommarjobb att söka på Kolmården

Rekryteringen inför säsongen 2017 har dragit igång och i år söker Kolmårdens djurpark över 500 säsongsarbetare. Det handlar om allt ifrån parkvärdar och djurvårdare till karusellförare, skådespelare och hotellpersonal.

Det känns fantastiskt kul att vara igång med rekryteringen till sommarens roligaste jobb. Det finns många spännande tjänster och det är hög tid att söka, säger Veronica Fors, HR-chef på Kolmården.

Kolmården söker engagerade medarbetare och välkomnar alla typer av sökanden. I år satsar man extra på att rekrytera ungdomar och personer som av någon anledning står utanför arbetslivet, bl.a. genom samarbete med Portalen och gymnasieskolor.

Vi är en stor ungdomsarbetsgivare i regionen och många börjar sin yrkeskarriär hos oss. Därför känns det väldigt bra att vi genom t.ex. Portalen kan nå nya grupper av sökande. Vi är också väldigt stolta över vår gästnöjdhet på 96% och vill fortsätta ge våra gäster upplevelser i världsklass. Därför lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och servicekänsla, fortsätter Veronica Fors.

Kolmården utbildar alla säsongsanställda i koncernens egen serviceakademi, Parks and Resorts Academy. Då merparten av dessa är under 25 år, fyller serviceutbildningen en viktig funktion, då den ofta är ett första möte med arbetslivet.

För mer information:
Kontakta Helena Axelsson, PR- och Informationsansvarig Kolmården, 010-708 7537, helena.axelsson@kolmarden.com

Fler pressbilder kan laddas ner på www.kolmarden.com/mediabank

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.