Indiska ambassadören och f.d. biståndsministern inviger fotoutställning

På Vildmarkshotellet i Kolmården kl 13 idag måndag inviger f.d. biståndsministern Gunilla Carlsson tillsammans med Indiens ambassadör Banashri Bose Harrison en tigerfotoutställning.

Utställningen är en samling av wildlife-fotografen Babi Nobis tigerbilder och sker i samarbete med Indiens ambassad och Kolmårdens insamlingsstiftelse (KIS) där Gunilla Carlsson sedan i våras är ordförande. Utställningen planeras hänga uppe t.o.m. maj 2017.

Vi hoppas att många ska ta sig tid att titta på utställningen som vi ser som ett första steg i ett samarbete med India Weeks, säger Anders Carlsson, Hållbarhetschef på Kolmården.

Kort om fotografen:  Babi Nobis hade inte ens fyllt elva år när han första gången upplevde en tiger på nära håll i Hazaribaghs djungel i den indiska staten Jharkand. Mötet gjorde ett djupt avtryck i honom och fyllde honom av beundran och respekt för den majestätiska tigern, något som han senare valde att kombinera med sitt stora fotointresse.

Mer information om utställningen och Babi Nobis hittar du i bifogad pdf.

Kontakta gärna
Anders Carlsson, Hållbarhetschef på Kolmården, 010-708 75 30, anders.carlsson@kolmarden.com

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.