Kolmården auktionerar ut exklusiv safariupplevelse till förmån för Musikhjälpen

Till förmån för Musikhjälpen har Kolmården skräddarsytt en exklusiv safariupplevelse med spännande djurmöten, läcker mat, övernattning och spa-vistelse för upp till 30 personer. Nu hoppas vi på ett stort engagemang och intresse, så att vi får in så mycket pengar som möjligt till Musikhjälpen, där temat i år är ”För en tryggare barndom på flykt från krig”.

Den 12-18 december låser Musikhjälpen in Oscar Zia, Tina Mehrafzoon och Klas Eriksson i en glasbur på Kungstorget i Göteborg. I en 144 timmar lång direktsändning ska de engagera hela Sverige i temat ”För en tryggare barndom på flykt från krig”. Kolmården vill så klart bidra med så mycket pengar som möjligt och kommer i år att auktionera ut en exklusiv safariupplevelse med mat, dryck, djurvisningar, safariupplevelse med guide, övernattning och SPA för upp till 30 personer. Det beräknade värdet på hela upplevelsen är drygt 150 000 kr och nu håller vi tummarna för att det blir en riktigt stor gåva till Musikhjälpen.

– Musikhjälpen är något som engagerar både våra medarbetare och gäster. Vår exklusiva safariupplevelse är ett unikt och ett skräddarsytt äventyr med ett riktigt stort värde. Det här är inte något man kan boka eller köpa i vanliga fall. Musikhjälpens insamlingsevenemang är otroligt viktig – tillsammans kan vi vara med i kampen för en tryggare barndom på flykt från krig, så nu hoppas jag att många budar ordentligt så att det blir en rejäl donation till Musikhjälpen, säger Christine Karmfalk, vd Kolmården.

Läs mer om auktionen och lägg bud här: https://www.tradera.com/item/340774/573503146/exklusiv-safariupplevelse-pa-kolmarden-for-30-personer-varde-150-000-kr-

FAKTA OM KOLMÅRDENS EXKLUSIVA SAFARIUPPLEVELSE TILL FÖRMÅN FÖR MUSIKHJÄLPEN

Upp till 30 vänner eller kollegor får tillgång till hela vår Safari Camp där man inackorderas i våra 15 safaritält och bor grannar med djuren på savannen. Vi inleder med en välkomstfika innan våra djurvårdare tar gästerna med på guidning hos några av våra mest fascinerande djur som lejon, tigrar, giraffer, elefanter och noshörningar. När man återvänder till Safari Camp har lägerelden redan tänts. Gästerna serveras en fördrink innan man sätter sig till bords i vårt uppdukade restaurangtält där en läcker middag serveras som våra kockar har tillagat över öppen eld.

När solen går ner över savannen och mörkret sänker sig, väntar en spännande safariupplevelse med guide. Efter en händelserik dag och kväll sover man sedan gott i våra mysiga tält på Safari Camp. Nästa morgon vaknar man upp till djurens läten på savannen och en dignande frukost. Sedan tar våra guider med alla ner till Vildmarkshotellet där man får morgonrock och tofflor och beger sig ner till Vildmarkshotellets SPA- avdelning. Här avnjuter man bad, bastu, bubbelpool och dryck och snacks.

I vinsten ingår:
- Exklusiv tillgång till vårt Safari Camp för upp till 30 personer.
- Välkomstfika vid ankomst till Safari Camp.
- Specialvisning av minst 2 olika djurarter (ex lejon, tigrar, giraffer, elefanter och noshörningar mm)
- Fördrink och middag i Safari Camp med tillhörande dryck.
- Nattsafari med guide.
- Övernattning på Safari Camp (15 safaritält med 2 sovplatser i varje tält).
- Frukost
- Badrock, tofflor och tillgång till Spa-avdelningen på Vildmarkshotellet där bad, gym, bubbelpool, bastu, snacks och dryck ingår.

Värde: drygt 150 000 kr
(Vinnaren står själv för resa till och från Kolmården)

För mer information kontakta Cecilia Björling, informationsansvarig på Kolmården, på telefon 076-100 38 75 eller cecilia.bjorling@kolmarden.com. För pressbilder besök vår Bildbank https://mediabank.parksandresorts.com.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Djurparkens viktigaste uppdrag är utbildning, forskning och bevarande och Kolmården är medlem i Svenska Djurparksföreningen så väl som den europeiska branschorganisationen EAZA. Intill parken ligger Vildmarkshotellet, ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.

Snabbfakta

Christine Karmfalk, vd Kolmården