Kolmården söker 100 onda väsen i storsatsning på Halloween

Den 16 oktober är det dags för den tionde upplagan av Halloween på Kolmården och det firas med ett jubileum som innebär flera, ännu hemliga, storsatsningar! För att kunna bjuda gästerna på en ryslig, förfärlig och läskig upplevelse, påbörjar Kolmården nu rekryteringen av 100 personer som ska agera onda väsen i parken.

När Kolmården nu firar tioårsjubileum av sitt Halloween-firande väntar många spännande nyheter, så hemliga att vd:n Christine Karmfalk inte vill avslöja något förrän senare i höst.

– Halloween har varit en fantastisk upplevelse för gästerna år efter år och de senaste årens publikrekord talar för att Halloween är här för att stanna i Sverige. För att fira in vårt 10-årsjubileum vill vi bjuda alla våra återvändande och nya gäster på en oslagbar upplevelse. Därför kommer vi i år bjuda på ett flertal spännande nyheter och därmed söker vi nu fler onda väsen än någonsin tidigare. Nyheterna kommer vi lansera först i augusti, men jag kan redan nu säga att det kommer involvera en hel del riktigt skräckinjagande element, säger Christine Karmfalk, vd på Kolmården.

Kolmårdens Halloween utformas i år både i en version som riktar sig till barnfamiljen med rysmysiga miljöer, snälla häxor, spännande Bamseteater och lagom läskiga upplevelser. Men även den skräcktörstande gästen kommer få sin räddhetsbarometer att slå i taket då Kolmården i år kommer bjuda på fler skräckinjagande upplevelser än någonsin förut! Christine skickar också med ett tips till alla som funderar på att söka en av de 100 tjänsterna som onda väsen:

– Det är riktigt roligt att skrämmas och att få agera ont väsen på Kolmårdens Halloween! Och är man mörkrädd kan man istället söka en av våra snällare tjänster som entrévärd eller karusellförare, det är också rysligt kul!

Idag inleds rekryteringen för onda väsen och sista ansökningsdag är den 25 augusti. Därutöver söker Kolmården medarbetare till fler än 350 snälla tjänster där man kan arbeta som exempelvis entrévärd, karusellförare eller kock.

Här söker man tjänsterna som onda väsen: https://parksandresorts.com/jobba-hos-oss/

För mer information kontakta Annika Troselius, informationschef på Parks and Resorts, på telefon 0708-580050 eller annika.troselius@parksandresorts.com. För pressbilder besök vår Bildbank https://mediabank.parksandresorts.com/

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.

Halloween har varit en fantastisk upplevelse för gästerna år efter år och de senaste årens publikrekord talar för att Halloween är här för att stanna i Sverige. För att fira in vårt 10-årsjubileum vill vi bjuda alla våra återvändande och nya gäster på en oslagbar upplevelse. Därför kommer vi i år bjuda på ett flertal spännande nyheter och därmed söker vi nu fler onda väsen än någonsin tidigare. Nyheterna kommer vi lansera först i augusti, men jag kan redan nu säga att det kommer involvera en hel del riktigt skräckinjagande element.
Christine Karmfalk, vd på Kolmården
Christine Karmfalk, vd på Kolmården