Kolmårdens årskort till halva priset

Imorgon startar ”Årskortsdagarna” på Kolmården - nio dagar då man kan införskaffa Kolmårdens årskort ”Wild Card” för 2023 till halva priset. Fredagen den 23 september öppnar vi försäljningen i vår webbshop. Sedan har man 9 dagar på sig att handla sina årskort till den mest fördelaktiga rabatten på hela året, innan kampanjen stänger igen söndagen den 2 oktober.

Nu är det äntligen dags att ladda upp inför nästa års säsong. Imorgon den 23 september startar nämligen ”Årskortsdagarna” – nio dagar i följd när vi säljer årskortet Wild Card för 2023 till halva priset. Under dessa nio dagar kostar ett Wild Card för barn endast 745 kronor (ordinarie pris 1 490 kronor) och för vuxna endast 995 kronor (ordinarie pris 1 990 kronor), den mest fördelaktiga rabatten på hela året. Förra året hade vi ett försäljningsrekord på hela 56 011 sålda årskort! Nyheten för Wild Card 2023 är att vi både förlänger och utvecklar våra tematiserade säsonger Påsk med Bamse, Halloween och Sagojul.

De rabatterade årskorten finns tillgängliga i Kolmårdens webbshop från kl. 00.01 fredagen den 23 september till och med den 2 oktober kl. 23.59. Korten går även att köpa på plats vid parken den 24-25 september.

Med årskortet Wild Card får man:

• Entré till Kolmårdens djurpark under säsongen 2023
  • Entré till dundersuccén Bamses Värld
  • Entré till Påsk med Bamse 2023, Halloween 2023 och Sagojul 2023
  • Obegränsat antal åk i alla attraktioner
  • Delfinföreställningen HOPE
  • Våra spännande djurvisningar och föreställningar
  • Fri parkering för ett fordon under ditt besök under hela 2023 (gäller vid köp av årskort från 13 år och ett fordon per kort)
  • Exklusiva erbjudanden i djurparken på utvalda datum

För mer information kontakta Cecilia Björling, informationsansvarig på Kolmården, på telefon 076-100 38 75 eller cecilia.bjorling@parksandresorts.com. För pressbilder besök vår Bildbank https://mediabank.parksandresorts.com

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Djurparkens viktigaste uppdrag är utbildning, forskning och bevarande och Kolmården är medlem i Svenska Djurparksföreningen så väl som den europeiska branschorganisationen EAZA. Intill parken ligger Vildmarkshotellet, ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.

Snabbfakta