MATS OLSSON NY VD PÅ KOLMÅRDEN

Mats Olsson har idag utsetts till ny vd för Destination Kolmården. Mats har ett förflutet inom detaljhandeln där han innehaft en rad ledande befattningar. Närmast kommer han från en tjänst som klubbdirektör i Norrköping Dolphins, som han kombinerat med egen konsultverksamhet. Mats Olsson tillträder tjänsten som vd den 1 mars.

Rekryteringsprocessen har pågått under en längre tid eftersom vi har varit angelägna om att hitta en kandidat med rätt bakgrund och lokal förankring. Mats har visat prov på gott ledarskap och har därtill en erkänd förmåga att generera goda resultat. Vi ser fram emot att välkomna honom till Kolmården och Nordens ledande upplevelsekoncern, säger Jan Roy, koncernchef på Parks and Resorts.

Mats Olsson var under perioden 1998-2007 vd för Stadium Sverige, Danmark och Finland. Han har därefter haft ledande befattningar i såväl Helly Hansen AS som Hemtex AB i deras respektive omstruktureringsarbete. Mats Olsson tillträder tjänsten som vd på Kolmården den 1 mars och kommer då även att ingå i koncernledningen.

Jag ser fram emot att arbeta med ett av Sveriges mest folkkära varumärken och tillsammans med medarbetare och ledningsgrupp utveckla Kolmården som destination. Kolmården är redan idag en fantastisk plats, och både verksamhet och omgivning har oerhörd potential, säger Mats Olsson.

Destination Kolmården omsatte drygt 300 Mkr under 2011 och besöktes av ca 550 000 personer. Kolmårdens Djurpark som har öppet för sport- så väl som påsklovslediga öppnar åter för säsongen den 28 april.

För mer information kontakta Jan Roy, koncernchef för Parks and Resorts på tfn 08-587 501 06. För att komma i kontakt med Mats Olsson, ta kontakt med Tina Landelius, Informationsansvarig på Parks and Resorts på tfn 0765-404 431 eller email: tina.landelius@parksandresorts.com.

Destination Kolmården är ett av Sveriges populäraste resmål för barnfamiljer och innefattar Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Destinationen ingår i upplevelsekoncernen Parks and Resorts Scandinavia AB tillsammans med Gröna Lund, Skara Sommarland , Furuvik och Aquaria Vattenmuseum.