Nytt besöksrekord för Halloween på Kolmården

Aldrig tidigare har så många gäster besökt Halloween på Kolmården. Årets satsning på nya tematiserade världar, ny Bamseteater, skräckhuset Hospitalet och fler aktörer som rysmysiga väsen i parken, gav resultat. När Kolmården stängde sina Halloweenportar i söndags kl. 19.00 hade man haft totalt 49 333 gäster, en ökning med 22% i jämförelse med föregående år.

För åttonde året i rad förvandlades Kolmården till en rysmysig Halloweenvärld för hela familjen och i år satsades det mer än någonsin på att ge besökarna en riktigt häftig upplevelse. Bland annat investerade man i flera nya tematiserade miljöer, ny Bamseteater, nyskrivna Halloween-föreställningar, ett helt nytt skräckhus och fler aktörer som agerade rysmysiga väsen runt omkring i parken. En satsning som visat sig ge resultat. Efter sju öppna dagar har parken totalt besökts av 49 333 gäster, en ökning med 22% jämfört med föregående år och den högsta besökssiffran någonsin för Halloween på Kolmården.

- Vi är väldigt glada över att så många valde att ta med sig hela familjen och fira Halloween på Kolmården med oss. Det var en fantastisk stämning i parken och många nöjda gäster. Det otroliga antalet besökare visar att det finns en stor efterfrågan och vi kommer att fortsätta satsa på vår Halloweensäsong och utveckla den ytterligare, säger Christine Karmfalk, vd på Kolmården.

Nu fortsätter säsongen på Kolmården med Sagojul som har premiär den 30 november och som kommer att bjuda på flera nyheter, bland annat ny Bamseteater, häftig LED-show och en mysig julmarknad. Sagojul har öppet varje lördag och söndag, 30 november – 15 december.

Halloween på Kolmården i siffror
Antal öppetdagar: 7 st
Antal besökare: 49 333 (2018: 40 304)
Antal åk i attraktionerna: 142 445 (2018: 128 552)
Antal nöjda besökare: 92% (2018: 86%)

För mer information kontakta Annika Troselius, informationschef på Parks and Resorts, på telefon 0708-580050 eller annika.troselius@parksandresorts.com. För pressbilder besök vår Bildbank bilder.parksandresorts.com/kolmarden

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.

Vi är väldigt glada över att så många valde att ta med sig hela familjen och fira Halloween på Kolmården med oss. Det var en fantastisk stämning i parken och många nöjda gäster. Det otroliga antalet besökare visar att det finns en stor efterfrågan och vi kommer att fortsätta satsa på vår Halloweensäsong och utveckla den ytterligare.
Christine Karmfalk, vd på Kolmården