Spökhuset – en av nyheterna på Kolmårdens Halloween

Under höstlovet förvandlas Kolmårdens djurpark återigen till en samlingsplats för traktens alla mystiska väsen. Den mysrysiga stämningen som gjort Halloween på Kolmården så omtyckt och populär finns kvar, men i utkanten av parken ruvar mörka skuggor då ett gammalt förfallet ödehus bjuder besökare med åldern inne och nerverna i styr på en blodisande vandring…

Det är sjätte året i rad som Kolmården bjuder in till Halloween – ett event som vuxit sig större för varje år sedan starten och senaste åren haft över 30 000 besökare.

För varje år har vi jobbat med att förfina konceptet ytterligare och i år kände vi att både våra gäster och vi var redo för ett större steg. Vi har också märkt en ökad efterfrågan på något lite läskigare, samtidigt som toleransen för vad som är lagom läskigt har ökat” säger Rickard Sjödén på Kolmården som varit med och utvecklat det nya konceptet.

En annan nyhet är att besökarna kommer att kunna stifta bekantskap med ett gammalt utdött riddarsläkte, som återvänt till ruinerna av deras forna fästning för att återuppleva fornstora dagar, umgås och tävla i tornerspel.

Temat för årets Halloween är fortfarande rysmysigt för att passa alla åldrar, men den som vill och törs gå in i ödehuset har dessutom möjlighet att uppleva något riktigt läskigt” säger Rickard Sjödén

Den omtyckta spökbalen finns kvar, liksom den mystiska eldshowen. Linbanan Safari byter skepnad under Halloween och bjuder på en helt annan typ av äventyr och på tornerspelsarenen underhåller de döda riddarna i ett skådespel som inte riktigt blir som de tänkt sig... Hela Bamses värld är spökfritt för den som vill pausa från rysligheter en stund.

Halloween på Kolmården håller öppet under höstlovsveckan; 1-5 november.

För mer information, kontakta gärna:
Rickard Sjödén, Kolmårdens marknadsavdelning 010-708 7536 rickard.sjoden@kolmarden.com

Bilder:

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.