Vildmarkshotellet i Kolmården firar 30-årsjubileum!

Den 28 april 1984 invigdes Vildmarkshotellet av prinsessan Christina och måndagen den 28 april 2014 är det därmed dags för Vildmarkshotellets 30-årsjubileum. Under de här första 30 åren av hotellets historia har ca 2,5 miljoner gäster bott på Vildmarkshotellet, så visst finns det anledning att fira!

Vildmarkshotellet var redan från början någonting extra med intressant arkitektur, unikt läge och med en hänförande utsikt över Bråviken. Sedan invigningen 1984 har Vildmarkshotellet genomgått en spännande utveckling. Några exempel på det är att hotellets inredning genom åren har fått en mer afrikansk stil samt utbyggnationen av den nya bad-, spa- och relaxavdelningen African Spa & Relax.

Samarbetet med Kolmårdens Djurpark har funnits med som en röd tråd i Vildmarkshotellets utveckling och är självklart bidragande till att hotellet under de gångna 30 åren har sålt ca 1 miljon rum till både privat- och konferensgäster. Idag är Vildmarkshotellet och Kolmårdens Djurpark ett och samma bolag som ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts.

Det är en förmån att få ta del av en så spännande miljö och utveckling som det är här på Vildmarkshotellet – en utveckling som ständigt pågår. Att Vildmarkshotellet fyller 30 år kommer vi självklart att fira. Det blir både tårtkalas och en fotoutställning om hotellets historia, säger Christian Karlberg hotellchef på Vildmarkshotellet.

Vildmarkshotellet är ett av Sveriges mest barnvänliga hotell, men också ett mycket populärt konferensresmål. Hotellet har 213 rum, ett brett konferensutbud, spaavdelning, lekrum, restaurang, barer och nattklubb. Under sommarmånaderna erbjuder hotellet Kolmårdenpaket till privatgäster och under vinterhalvåret har hotellet främst konferensgäster.

Christian Karlberg, hotellchef på Vildmarkshotellet, 010-708 77 12,
christian.karlberg@kolmarden.com