Vildmarkshotellet lanserar nytt boendepaket - Simply Stay

Vildmarkshotellet lanserar ett nytt och efterlängtat boendepaket för den som vill bo på hotellet utan att besöka Kolmårdens djurpark. I Simply Stay ingår övernattning, frukostbuffé samt tillgång till både bad och gym på Vildmarkshotellet.

Vildmarkshotellet lanserar ett helt nytt och mycket efterlängtat boendepaket – Simply Stay – för den som vill bo på hotellet utan att besöka Kolmårdens djurpark. Vildmarkshotellet är vackert beläget vid Bråvikens strand med en magisk utsikt från terrassen, restaurangerna, hotellrummen och bad- och relaxavdelningen. I Simply Stay ingår övernattning i härliga och bekväma hotellrum mot havet eller skogen, en fantastisk frukostbuffé samt tillgång till både bad och gym för avkoppling på Vildmarkshotellet.

– Hotellet erbjuder sedan tidigare flera olika boendepaket som hör ihop med upplevelser på Kolmårdens djurpark. Nu vill vi erbjuda en produkt för de som är ute efter ett avkopplande dygn med fin miljö i naturen, god mat och dryck, samt tillgång till både bad och gym, men som inte är kopplat till djurparken, säger Jeanette Sandberg, affärsområdeschef Hotell & Gäst Vildmarkshotellet.

– Man kan redan nu boka flera datum i maj. Även om vårt hotell är ett av Sveriges mest barnvänliga hotell med gott utrymme för lek och bus, passar hotellet perfekt även till de som vill ha en enkel men minnesvärd upplevelse i den fina svenska vildmarken. Vi är glada över det nya konceptet och ser fram emot att välkomna våra gäster för en oförglömlig vistelse på Vildmarkshotellet, säger Jeanette Sandberg.

FAKTA OM SIMPLY STAY

• Ingår: Övernattning, frukost samt tillgång till bad och gym
  • Pris: Rum med havsutsikt från 1695 kronor, rum med skogsutsikt från 1495 kronor
  • Bokningsbara datum: 14-16, 22-25, 29-31 maj. Fler datum kan tillkomma.

För mer information, besök https://www.kolmarden.com/simplystay.

För mer information kontakta Cecilia Björling, informationsansvarig på Kolmården, på telefon 076-100 38 75 eller cecilia.bjorling@kolmarden.com. För pressbilder besök vår Bildbank https://mediabank.parksandresorts.com.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Djurparkens viktigaste uppdrag är utbildning, forskning och bevarande och Kolmården är medlem i Svenska Djurparksföreningen så väl som den europeiska branschorganisationen EAZA. Intill parken ligger Vildmarkshotellet, ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.

Snabbfakta

Jeanette Sandberg, affärsområdeschef Hotell & Gäst Vildmarkshotellet