Den 26 maj samlas Sveriges bästa Creative Directors

Den nionde upplagan av Portfolio Night arrangeras av Sveriges Kommunikationsbyråer i samarbete med Berghs School of Communication och Adobe.

- Detta är ett ypperligt tillfälle för studenter att få egen tid med annars ganska så upptagna Creative Directors och få tips och råd om hur de kan förbättra sin portfölj eller till och med bli rekryterade. Självklart är det även en möjlighet för CD:s att knyta kontakt med de mest lovande studenterna i branschen, säger Maja Siösteen, affärsområdeschef för event och tävlingar på Sveriges Kommunikationsbyråer.

Portfolio Night är instiftat av ihaveanidea och är idag världens största event för uppvisning och bedömning av portföljer inom reklam och design. Den 26 maj samlas över hundra creative directors och över tusen unga art directors, copywriters och designers världen över för att ta del av Portfolio Night.

I Stockholm arrangeras Portfolio Night av Sveriges Kommunikationsbyråer, tillsammans med Berghs och Adobe.

Här är några av de Creative Directors som man kan träffa den 26 maj:

Adam Kerj, Saatchi & Saatchi
Peter Lindgren, Prime PR
Pål Roos, PS Agency
Tony Högqvist, Perfect Fools

En biljett kostar 300 kronor och inkluderar tre möten med CD:s. Biljetten bokar man via www.komm.se.

Creative Directors anmäler sig till maja@komm.se.

Kontaktinformation:
Maja Siösteen, Affärsområdeschef Event & Tävlingar Sveriges Kommunikationsbyråer, maja@komm.se, 070-215 10 32
Alfred Park, Director of Events ihaveanidea, alfred@ihaveanidea.org, 001-416-732 9388

Om Portfolio Night
Portfolio Night instiftades av ihaveanidea 2003 och har idag blivit världens största event för uppvisning och bedömning av portföljer inom reklam och design.  2011 arrangeras Portfolio Night i följande städer: Amsterdam, Aten, Austin, Budapest, Chicago, Dublin, Helsingfors, Istanbul, Los Angeles, Madrid, Milano, Montreal, Mumbai, Paris, Philadelphia, San Fransisco, Säo Paulo, Singapore, Stockholm och Toronto.
För mer information, besök www.portfolionight.com

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer påwww.komm.se