Fyra byråer ansluter till KOMM

Under årets sista styrelsemöte valdes fyra nya byråer in i förbundet. KOMMs nya medlemsbyråer representerar flera olika discipliner inom kommunikation och är verksamma i Norrköping, Göteborg och Stockholm.

Följande byråer valdes in:
Beegleton

FAB Agency
Carve
Creuna

"För oss som är en förhållandevis liten byrå känns det extra viktigt att få vara del av ett större sammanhang där vi kan få inspiration och stöd i vår utveckling. Vi tycker mycket om samarbete med andra som är verksamma inom branschen och vi hoppas att vårt medlemskap i KOMM kommer att bredda vårt nätverk och även tillföra ett mervärde till våra kunder. "
Carl Netz, vd, Beegleton

“Vi hoppas att vi, genom vårt medlemskap i KOMM, ska bli ännu starkare i att driva viktiga branschfrågor som etik, professionalism och att utveckla kommunikation som våra uppdragsgivare ser ett fortsatt värde i att köpa. Som en lite mindre aktör ser vi också många praktiska fördelar såsom juridisk stöttning, mallar, rekommendationer och branschavtal som hjälper oss att hålla en hög standard gentemot våra kunder.”
Maja Kipatsi Danell, vd, FAB Agency

”Vi jobbar i en bransch med kraftfulla verktyg och med det kommer ju också ett ansvar. Här ser vi KOMM som ett utmärkt sammanhang att vara med och påverka branschgemensamma frågor. Att få jobba tillsammans med kloka människor för att skapa förändring och göra saker lite bättre får vi utlopp för i våra kundsamarbeten och nu ser vi även fram emot att få göra detsamma med branschkollegorna i KOMM”.
Hannes, Hanna och Peter, Carve

“Creuna är idag Nordens ledande CX-byrå, och i dessa föränderliga tider närmar sig digitala kundupplevelser allt mer den kommunikativa sfären, och då känns det naturligt för oss på Creuna att närma oss KOMM. Vi vill ha möjlighet att påverka vår branschs framtid i allt från lagstiftning, hållbarhetsfrågor, jämställdhetsfrågor till offentliga upphandlingar. Men allra viktigast för oss är att ha en plattform för att kunna bidra till att utveckla kommunikationsbranschen i den digitala eran.”
Johanna Fagrell Köhler, CEO, Creuna Sverige

För frågor kontakta:
Linda Nilsson
tf vd KOMM
linda@komm.se

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se