Guldägget lanserar två nya kategorier

Kommunikationstävlingen Guldägget får två nya kategorier - event och produktion från och med nästa år.

- Guldägget belönar kreativ kommunikation och stora idéer. Att införa en eventkategori var på tapeten redan i år, men på grund av lanseringen av titankategorin och flera andra förändringar valde vi att skjuta på det. I flera år har eventbaserade bidrag tävlat och belönats i Guldägget och därför känns det nu naturligt att event blir en egen kategori, säger Digge Zetterberg, projektledare för Guldägget på Sveriges Kommunikationsbyråer.

2009 öppnade Guldägget upp för internationella bidrag. Men då var kravet att byrå skulle haft direktkontakt med slutkunden för att kunna tävla.

- I och med denna gränsdragning utestängdes en rad otroligt duktiga byråer. Guldägget ska belöna svensk kreativitet och hantverk och därmed inspirera omvärlden. Därför inför vi nu en produktionskategori där även bidrag som gjorts på uppdrag av en annan byrå kan premieras.

Exakta definitionerna för de nya kategorierna kommer att tas fram i samarbete med medlemsbyråer som är verksamma inom områdena event och produktion.

- Guldägget ska ju vara den mest heltäckande svenska kommunikationstävlingen, därför utgör event och produktion naturliga tillskott till tävlingen, säger Digge Zetterberg

Bidragsinlämningen för Guldägget öppnar den 10 december och pågår till den 22 januari nästa år.

Pressbilder: http://cisionwire.se/sveriges-kommunikationsbyraer

Digge Zetterberg, projektledare, Sveriges Kommunikationsbyråer, 073-5968438
Morgan Öberg, informationschef, Sveriges Kommunikationsbyråer, 070-3776564

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på guldägget.se

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva.
Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på komm.se