Här är Komms nya styrelseledamöter

Idag fredag 25 maj har Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm hållit årsstämma i lokalerna på Sveavägen 32. Närmare femtiotal medlemsrepresentanter var närvarande.

På stämman valdes fem nya styrelseledamöter in; Jacob Nelson, copywriter på Forsman &Bodenfors, Tove Langseth, cd på DDB Stockholm, Anna Furberg, vd på Bolt, Ronny Olovsson, PR Director på Vinter samt Charlotte Witte, ansvarig för marketing communications på Prime för en mandatperiod om två (2) år, dvs till och med årsmötet 2014.

Björn Mellstrand, Anna Qvennerstedt, Christina Knight och Anders Nyströms mandatperiod sträckte sig till årsmötet 2012 och de fyra lämnar därför styrelsen. Roger Stighäll meddelade att han väljer att avgå pga familjeskäl, trots ett år kvar på sin mandatperiod.

I val av valnämnd valde stämman att omvälja Magnus Valentin och Kent Andersson samt välja Sofia Heidenberg på Gollin Harris, Ulf Berlin på Silver och Hedvig Hagwall Bruckner på King.

Vd, Jessica Bjurström lyfte i sin punkt om verksamhetsplanen fram förbundets vision om att tillsammans med medlemmarna verka för att vara ett synligt, stöttande och smart förbund för den breda kommunikationsindustrin i hela Sverige.

Det ekonomiska utfallet för 2011 hade ett positivt slutresultat om + 248 103.

Gustav Martner, ordförande i Komm, kommenterar sitt första år som styrelseordförande:

- Året har präglats av stor aktivitet på förbundet, inte minst på grund av Guldäggets 50-årsjubileum och vår fortsatta medlemsbreddning. Styrelsen har värnat om att fortsätta med den goda ordning som sattes upp av min företrädare Ulf Strömqvist och VD Jessica Bjurström. Och även om förbundets syfte inte främst är att leverera vinst, så är årets överskott ett kvitto på att vi har en välskött och effektiv verksamhet.

Här är hela styrelsen 2012:

- Gustav Martner (styrelseordförande
), executive creative director, Crispin Porter + Bogusky

- Mats Ahldén, vd, Eventum

- Klas Tjebbes vd, Eight Communications

- Lars Axelsson, vd, The Brand Union

- Daniel Collin, vd, Mediaedge:cia

- Jacob Nelson, copywriter, Forsman & Bodenfors

- Tove Langseth, cd, DDB Stocholm

- Anna Furberg, vd, Bolt

- Barbro Ohlson Smith, cd, Ohlsonsmith

- Ronny Olovsson, PR Director, Vinter