Hur lyckas din byrå i lågkonjunktur?

Sveriges Kommunikationsbyråer presenterar en workshop för byråledare som vill lära sig se möjligheterna i en lågkonjunktur.

Ledare för workshopen blir Micky Denehy, känd brittisk projektledare och byråchef med internationell erfarenhet från bland annat Ogilvy, Saatchi & Saatchi samt Gold Greenless Trott.

- Vi kommer att studera företag som lyckats stärka sina affärer under lågkonjunktur, men som också lyckats förbereda sig för en stark tillväxt när konjunkturen vänt. Ingen kan idag säga när det vänder på riktigt så det gäller för oss och våra uppdragsgivare att maximera resultatet av våra ansträngningar. Det är ett viktigt syfte med den här workshopen, säger Björn Rietz, vd för Sveriges Kommunikationsbyråer.

Workshopen genomförs hos Sveriges Kommunikationsbyråer i Stockholm och är resultatet av ett samarbete med The European Association of Communication Agencies. De som deltagit på tidigare utbildningar runt om i Europa har visat stor uppskattning för kursen.

- Micky Denehy är en erkänt duktig kommunikatör och jag hoppas vi genom att erbjuda den här workshopen kan ge byårledare verktyg att finna nya, innovativa och kostnadseffektiva lösningar när de som bäst behövs.

Pressbilder: http://cisionwire.se/sveriges-kommunikationsbyraer

Morgan Öberg, informationschef, Sveriges Kommunikationsbyråer, 070-377 65 64
Björn Rietz, vd, Sveriges Kommunikationsbyråer, 0733-207382

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva.
Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på vår webbplats: www.komm.se