I morgon släpps Guldäggsboken No.50

I Guldäggsboken publiceras Sveriges bästa reklam under respektive år och namnen på dem som var med och beställde och producerade all denna fantastiska reklam.
Dessutom, med anledning av Guldäggets 50 års jubileum innehåller årets Guldäggsbok även ett index över 50 år av Guldäggsvinnare och jurymedlemmar.

- Vi kunde inte vara mer nöjda med årets Guldäggsbok. Förutom att den innehåller det bästa från i fjol känns det även bra att ha samlat alla årens vinnare och därmed kunna erbjuda en extra tjock och extra vacker Guldäggsbok när vi fyller 50 år, säger Maja Siösteen, Guldäggsgeneral.

Guldäggsbokens omslag formges alltid av det årets ordförande i design kategorin och i år fick Helena Stendahl Hägg, design director och partner på Identity works hedersuppdraget.
Årets omslag består av en vacker och färgglad bukett.

- Jag vill gratulera Guldägget med en bukett livskraft och tillväxt översatt till en blommande ålderstrappa, säger Helena Stendahl Hägg, design director och partner på Identity Works.

Guldäggsboken redovisar all reklam som belönats med guldägg, silverägg och diplom i Guldäggets tretton olika kategorier 2011. I boken redovisas också specialutmärkelser som delas ut i anslutning till Guldägget; Platinaägget, Guldskrift och Kycklingstipendiet. Guldäggsboken No. 50 innehåller dessutom ett index över 50 år av Guldäggsvinnare och jury. Med boken medföljer även en DVD

Guldäggsboken är den viktiga och bestående dokumentationen från Guldäggsgalan som hålls i april varje år.

Boken går att beställa på Bokus

Kontaktinformation:
Maja Siösteen, Affärsområdeschef Event & Tävlingar Sveriges Kommunikationsbyråer, maja@komm.se, 070-215 10 32
Helena Stendahl Hägg, Design Director och Partner Identity Work, helena@identityworks.se, 0709-90 00 12

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa reklam och föra svensk reklam framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Reklamskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Guldäggstävlingen arrangeras av Sveriges Kommunikationsbyråer.

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se