Presslunch om Eurobest

Den 1-3 december 2008 arrangeras den europeiska reklamtävlingen Eurobest för första gången som en tre dagars festival och det sker på Berns i Stockholm.

För att informera om festivalen inbjuder Sveriges Reklamförbund därför in till presslunch. Onsdagen den 15 oktober klockan 12.00.

Vid lunchen medverkar Philip Thomas, vd och koncernchef för Cannes Lions som även ligger bakom Eurobest, samt Pia Grahn Brikell, vd för Sveriges Reklamförbund.

På plats finns också samtliga fem svenska juryledamöter i årets Eurobest. Dessa är; Matias Palm Jensen, kreativ president på Farfar och ordförande i juryn för både interaktiv och integrerad. De övriga är Andreas Dahlqvist, kreativ chef, DDB Stockholm (juryn för tv/cinema, print, outdoor, radio), Adam Kerj, kreativ chef, Saatchi & Saatchi (juryn för direct and sales promo), Calle Görman, vd, Carat (juryn för media), Barbro Ohlson Smith, vd, Ohlsonsmith (juryn för design).

Presslunchen är ett bra tillfälle att intervjua de svenska juryledamöterna samt att få veta mer om nyheter om festivalen. Det finns även tillfälle för fotografering.

Plats: Sveriges Reklamförbund, Sveavägen 34, Stockholm
Tid: 15 oktober klockan 12.00

Anmälan till morgan@reklam.se senast den 13 oktober.

Välkommen!

Pia Grahn Brikell, vd Sveriges Reklamförbund, 070-768 81 01
Morgan Öberg, informationschef Sveriges Reklamförbund, 070-377 65 64

Om Eurobest reklamfestival
Eurobest startades 1988 och är sedan dess den ledande Europeiska reklamtävlingen. Tävlingen belönar kreativ reklam i följande kategorier: reklamfilm, tidningsannonsering, utomhusreklam, radioreklam, interaktiv reklam, media, direktreklam och sälfrämjande åtgärder samt integrerade kampanjer. Juryn utgörs av Europas främsta kreatörer. 2008 utökas tävlingen till en tre dagar lång festival med seminarier som tar upp relevanta ämnen på den Europeiska marknaden. Arrangörer av Eurobest är teamet bakom Cannes Lions internationella reklamfestival och Dubai Lynx.