Rapport: Årsmöte Sveriges Kommunikationsbyråer

Idag fredag 23 maj har Sveriges Kommunikationsbyråer, KOMM hållit årsstämma i lokalerna på Sveavägen 32. Närmare ett sextiotal byråledare var närvarande.

På stämman valdes sex nya styrelseledamöter in; Hedvig Hagwall Bruckner, King, Hedvig Zubor, Amore, Marie Rudolphie, Identity Works, Mattias Ronge, Deportivo, Michael Jäderlind, Nansen, Niclas Nilsson, Guts & Glory.

Barbro Ohlson Smith, Ohlsonsmith, Mats Ahldén, Eventum, Daniel Collin, MEC Global, Lars Axelsson, Brand Unions mandatperiod sträckte sig till årsmötet 2014 och de fyra lämnar därför styrelsen. Klas Tjebbes, Wonderleap Eight och Mia Clase meddelade att de väljer att avgå, trots ett år kvar på sin mandatperiod.

I val av valnämnden som enligt stadgarna skall bestå av 5 personer valde ledamoten Hedvig Hagwall Bruckner att avgå tidigare i vår. Därtill har Sofia Heidenberg, ordförande meddelat att hon önskar avgå.

På stämman valdes därmed följande ledamöter till valnämnden: Sara Leffler Morge, Friends Agenda - nyval, Christina Knight, INGO - nyval, Johan Nilsson - omval, Ulf Berlin, Silver – omval, Jesper Fritzon, IPM Ulricehamn – omval

Under årsmötet beslutades att årets vinst avseende föreningen på 111.457 kr tillsammans med tidigare balanserat resultat, d v s totalt 793.938 kr balanseras i ny räkning.

Här är hela styrelsen 2014:
Gustav Martner, CP+B, Styrelseordförande

Jacob Nelson, Forsman & Bodenfors
Tove Langseth, DDB Stocholm
Anna Furberg, Bold
Ronny Olovsson, Vinter
Charlotte Witte, Prime
Hedvig Hagwall Bruckner, King
Hedvig Zubor, Amore
Marie Rudolphie, Identity Works
Mattias Ronge, Deportivo
Michael Jäderlind, Nansen