Reklamfokus i Borlänge

Sveriges Reklamförbund arrangerar spännande seminarium om kommunikation.

Hälften av alla medieinvesteringar i Sverige görs lokalt och många gånger av lokala företag. När Sveriges Reklamförbund besöker Borlänge i veckan för att träffa reklamköpare och medlemmar är det en av de saker som kommer att stå i fokus.

Program 22 oktober 2008:

12.00 Pia Grahn Brikell, vd Sveriges Reklamförbund, berättar om Sveriges Reklamförbund och kommunikationsbranschen just nu.

12.15 Clas Collin, branschanalytiker presenterar en undersökning om Sveriges kommunikationsbyråer. Vad kan man lära av historien för att hantera en eventuellt kommande lågkonjunktur? Vilka möjligheter finns?

13.30 Christina Nylander, förbundsjurist berättar vad man ska tänka på när det gäller den nya marknadsföringslagen som infördes den 1 juli i år.

Plats: Sprida Reklambyrå, Sveagatan 21, Borlänge

Media inbjudes att delta, men föranmälan krävs.

Pressbilder: cisionwire.se/sveriges-kommunikationsbyraer

Pia Grahn Brikell, vd Sveriges Reklamförbund, 070-768 81 01
Morgan Öberg, informationschef, Sveriges Reklamförbund, 070-377 65 64

Sveriges Reklamförbund
Sveriges Reklamförbund är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själv. Exempelvis bistår vi med juridisk kompetens och ARU-auktorisation. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle.