Svenska byråer tar plats under SXSW

Sverige kommer under SXSW, 12-16 mars i Austin stå värd för en satsning genom ett flertal konkreta marknad- och mötesplatser såsom bla tradeshow SXSW. Man kommunicerar sin satsning via konceptnamnet The Swedish Affair vilket är en kraftsamling mellan flera statliga-, kommersiella företag samt näringslivsamarbeten bl a Kreativ Sektor.

Syftet med satsningen i Austin är att förmedla och stärka bilen av Sverige som ett innovativt, kreativt och samskapande land med hållbarhetstänk som ledstjärna. Deltagarna, som kommer från hela världen ska uppleva hur svenskarna arbetar med export, handel, talang- och kulturutbyte inom branscherna; spel, musik, film, mode och reklamindustrin.

- Svenska kreatörer är kända internationellt, våra byråer skapar stark kommunikation för ett modigt och medvetet näringsliv som fungerar fint att visa upp som case inne på mässområdet, säger Jessica Bjurström, vd KOMM.

I montern kommer ett dagligt program arrangerat av KOMM erbjudas söndag 13/3 till tisdag 15/3. Byråerna som medverkar är; Garbergs, Åkestam Holst, Satumaa Family Business, Stendahls, Jung Relations och DDB.

- När vi förstod hur många av våra medlemmar som skulle vara på plats i Austin var steget från tanke till handing inte långt. När nu regeringen gör en så medveten satsning internationellt på våra branscher känns det självklart att stötta med innehåll, säger Jessica Bjurström, vd på kommunikationsbyråernas förbund, KOMM.

Om KOMM
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se