Tungt digitalt fokus inleder Guldäggsveckan

Kommunikationsbranschens seminarievecka bjuder på inspiration och kunskap.

På måndag den 31 mars inleds årets Guldäggsvecka med tre seminariedagar på Rival vid Mariatorget i Stockholm. Det första seminariet tar avstamp i det svenska digitala undret med Matias Palm Jensen på Farfar och Ted Persson på Great Works som några av talarna.

”Guldäggsveckan med alla åtta seminariepass ska bjuda på inspiration och kunskap. Vårt första seminarium visar dessutom på vilken enormt hög nivå svensk digital reklam håller idag. Samtliga fyra byråer som deltar på seminariet tillhör världens främsta digitala byråer”, säger Pia Grahn Brikell, vd för Sveriges Reklamförbund.

Utgångspunkten är 2007 års Gunn Report, där fyra svenska byråer placerar sig på topp tio listan över de bästa digitala byråerna i världen. Farfar, Forsman & Bodenfors, Great Works och Lowe Brindfors. Samtliga deltar på seminariet och berättar om sina framgångsrecept och hur ser de på framtiden.

Talarna är Matias Palm Jensen, VD på Farfar, Ted Persson, kreativ chef på Great Works, Håkan Engler, kreativ chef på Lowe Brindfors och från Forsman & Bodenfors deltar Mathias Appelblad och Fredrik Jansson. Moderator är Pia Grahn Brikell.

”Nytt för i år är att vi redan på Guldäggsveckan offentliggör årets vinnare i två av Guldäggets specialpriser, nämligen Kycklingstipendiet och Platina. Även detta gör vi på vårt första seminariepass på måndag med start klockan 12.00”, säger Pia Grahn Brikell.

Hela programmet och möjlighet att anmäla sig finns på
www.reklam.se/guldaggsveckan

För mer information, kontakta:
Pia Grahn Brikell, VD Sveriges Reklamförbund, 070-7688101.
Morgan Öberg, informationschef Sveriges Reklamförbund, 070-377 65 64

Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa reklam och föra svensk reklam framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Reklamskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation.