Byt kön för högre lön!

Byt kön för högre lön! "Det bästa en kvinna kan göra för att höja sin lön är tyvärr fortfarande att byta kön." Det skriver Kommunals ordförande Ylva Thörn tillsammans med Inger Efraimsson, SKTF, Ninel Jansson, Handels och Barbro Palmerlund, Fastighetsanställdas förbund i Sydsvenskan idag. Debattartikeln applåderar att Svenskt näringsliv har uppmärksammat att löneskillnader mellan könen är ett rättviseproblem, men menar att det är kön som är den viktigaste förklaringen till orättvisorna inte vilken sektor man är anställd i. Mer information: Läs hela artikeln på: http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10030779 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00220/wkr0002.pdf