Facklig-politisk samverkan – historia eller framtid?

Onsdagen 30 mars bjuder Kommunal in till ett heldagsseminarium om facklig-politisk samverkan på Polstjärnan, Sveavägen 77 i Stockholm. Hur ska det facklig-politiska arbetet se ut i framtiden? Vad är viktigast, vad ska prioriteras? Vilka möjligheter och vilka problem finns?

10.00 Kommunals ordförande Annelie Nordström hälsar välkommen och talar

10.25 Paneldiskussion. Hur ska facklig-politisk samverkan se ut i framtiden? Vad innebär förslaget om samarbete, men inte sammanblandning? Ylva Thörn, S-utredare om facklig-politisk samverkan, Ardalan Shekarabi, ordförande i S-kriskommissionen och Caroline Helmersson Olsson, S-riksdagsledamot. Samtalsledare Eric Sundström, chefredaktör Dagens Arena.

12.00 Lunch

13.00 Tobias Baudin, förste vice ordförande i Kommunal talar

13.20 Paneldiskussion. Vad hände med facket i valrörelsen 2010? Vilka är de politiska utmaningarna i dag? Vad ska facket göra för att bli en mer relevant politisk aktör? Karin Pettersson, politisk chefredaktör Aftonbladet, Göran Johnsson, ordförande för Arbetarrörelsens tankesmedja och Stig-Björn Ljunggren, S-debattör. Samtalsledare Eric Sundström, chefredaktör Dagens Arena.

15.00 Slut

Media är välkomna under hela dagen, ingen föranmälan krävs. Läs mer på kommunal.se. Presskontakt: 010-442 71 30