Inbjudan till pressträff om Kommunals kongress

Inför sin kongress presenterar fackförbundet Kommunal en ny rapport om arbetsmarknaden, "Vägar till fler jobb". I rapporten lägger Kommunal fram förslag till en utvecklad utbildningspolitik och rehabilitering av sjuka för att begränsa långtidsarbetslösheten och att underlätta vägen tillbaka till arbete för långtidssjuka.

Kommunals kongress kommer att behandla 240 motioner. Till kongressen finns det flera förslag till förändringar i stadgarna, däribland om att medlemskap i förbundet frikopplas från a-kassan och att ungdomar under 26 år får 3 månaders avgiftsfritt medlemskap.

PRESSTRÄFF OM KONGRESSEN: Plats: Kommunals förbundskontor, Hagagatan 2, Stockholm Tid: Onsdag 16 maj kl 10.30

Deltagare: Ylva Thörn, ordförande Kommunal Lars-Åke Almqvist, förste vice ordförande Kommunal Håkan Pettersson, andre vice ordförande Kommunal Anders Bergström, tredje vice ordförande Kommunal Lennart Johansson, organisationssamordnare Kommunal Rolf Andersson, utredningschef Kommunal

Kommunal håller sin 26e kongress den 28-31 maj i Folkets Hus i Stockholm. För mer kongressinformation gå in på Kommunals hemsida www.kommunal.se

Journalister som vill ha mer information kontakta: Serkan Köse, pressekreterare: 070-320 04 56