Karin Hagman ny kommunikationschef på Kommunal

Karin Hagman kommer att leda Kommunals kommunikationsenhet, med ansvar för bland annat kommunikation och opinionsbildning. Hon tillträder idag, 15 juni.

Karin Hagman har en bred och gedigen bakgrund inom både PR och kommunikation och kommer närmast från Hero kommunikation, där hon arbetat som seniorkonsult. Dessförinnan har hon arbetat som kommunikationschef på Hyresgästföreningen samt som projektledare på TCO och på RFSU.

I den kommande rollen som kommunikationschef på Kommunal, kommer Karin Hagman att driva organisationens varumärkesarbete, opinionsbildning och marknadsfunktion framåt.

– Det känns både utmanande och roligt att få möjlighet att arbeta som kommunikationschef på Nordens största fackförbund. Kommunals arbete gör stor skillnad för många människor, och att få bidra till det är en sann ynnest, säger Karin Hagman.

– Vi har en viktig avtalsrörelse framför oss, där kommunikationsarbetet kommer spela stor roll. Det kommer vara en av de stora frågorna för mig och medarbetarna att arbeta med. En annan uppgift jag kommer att arbeta med framöver är att vara med och bygga upp Kommunals nya marknadsenhet, säger Karin Hagman.

Karin Hagman efterträder tidigare kommunikationschef Lott Jansson, som under våren gått till en ny tjänst i Statsministerns stab.

För mer information; kontakta Kommunals pressjour: 010-442 71 30.

Kommunal är Nordens största fackförbund med 510 000 medlemmar inom vård, omsorg och service.
www.kommunal.se