Kommunal mobiliserar en miljon väljare för att byta regering

Fackförbundet Kommunal lägger i en extra växel i valarbetet och lanserar en spurtkampanj sista veckorna. Målet är att mobilisera en miljon väljare för att byta regering i höst. Basen är en reklamfilm som går upp på bio, tv och landets främsta nyhetssajter. Dessutom sker omfattande spridning i sociala medier.

Kommunal är tydliga med kampanjens syfte – förbundet tänker få svenska folket att byta regering i höst. Förutom att engagera medlemmar och förtroendevalda genomförs en omfattande digital reklaminsats:

Vi vill få svenska folket att välja välfärden. Då måste vi byta regering och det tänker vi tala om för minst en miljon väljare i vår största fackliga valrörelse någonsin, säger Cecilia Eklund, valledare och tf. kommunikationschef på Kommunal.

Kampanjen är framtagen med kommunikationsbyrån GREAT BEYOND och består av en reklamfilm, kampanjsajt och spridning i sociala medier. Köpta kanaler är bio, tv och digitalt i nationella och regionala nyhetssajter samt livsstilssajter. Dessutom genomförs en samtalskampanj via samtal på arbetsplatser och telefon. Målsättningen är att totalt nå en miljon väljare.

- Vi kände tidigt att vi vill göra en film som fångar ett ögonblick där våra medlemmar gör skillnad. Därför är filmen om välfärdens hjältar navet i vår spurtkampanj, fortsätter Cecilia Eklund.

Filmen: http://www.valjvalfarden.se/
Byrå: GREAT BEYOND
Regissör: Torbjörn Edwall/Tiny Empire
Fotograf: Ari Willey