Kommunal välkomnar regeringens besked om inställt nyval

Samarbetsregeringen under ledning av Stefan Löfven kommer inte att utlysa nyval den 30 december. Det är resultatet av den överenskommelse som presenterades av regeringen och de fyra borgerliga partierna den 27 december.

– Kommunal välkomnar beskedet från dagens pressträff. Det ger en riktning framåt och bryter det politiska stillestånd som Sverige befunnit sig i de senaste veckorna. Sverigedemokraterna har nu inte längre vågmästarroll i svensk politik. Det är bra för oss alla. Nu gäller det att Löfvens regering tar ut en tydlig färdriktning för Sverige och välfärden för den här mandatperioden, i detta har han Kommunals fulla stöd, säger förbundsordförande Annelie Nordström

– Nu blir det möjligt för regeringen att genomföra de förbättringar som presenterades i höstens budget: 5000 fler undersköterskor i äldreomsorgen, höjt tak i a-kassan, flera utredningar om hur välfärden ska styras och finaniseras i framtiden så att det gynnar kvaliteten i verksamheten. Det är några av reformerna som vi vet har stor betydelse för medlemmarna i Kommunal, säger Annelie Nordström.

För övrig information: kontakta Kommunals presstjänst på 010-442 71 30.

Taggar: