Kommunal väntar bud från Sveriges Kommuner och Landsting

Kommunal väntar bud från Sveriges Kommuner och Landsting

Kommunal väntar i eftermiddag bud från arbetsgivaren Sveriges kommuner och landsting (SKL) samt Pacta. Kommunal förväntas att svara senare under tisdagskvällen. Idag och imorgon är Kommunals avtalsdelegation och förbundsstyrelse inkallad.

Fakta:

De avtal som ett bud berör är de med Sveriges kommuner och landsting samt Pacta. Medlemmarna arbetar bland annat i förskolor och skolor, inom sjukvård- och äldreomsorg, räddningstjänstförbund, fastighets-energi, va- och renhållningsföretag och företag inom turism och fritid samt kommunalförbund. 370 000 medlemmar berörs av avtalet.

Pressmeddelande från Kommunal

Om Kommunal Fackförbundet Kommunal organiserar drygt 500 000 anställda i kommuner, landsting och privat sektor. Åtta av tio medlemmar i Kommunal är kvinnor. En tredjedel är under 30 år eller yngre. Läs mer om Kommunal på www.kommunal.se/Om-Kommunal

Presskontakt

Pressekreterare Camilla Levin 010-442 71 37, 0730-79 25 64 camilla.levin@kommunal.se Pressjour 010-442 71 30 Bilder www.kommunal.se/Press/Bilder-och-logotyper Pressekreterare Märit Rönnols 010-442 71 44, 0730- 79 18 14 marit.ronnols@kommunal.se Box 190 39, Liljeholmsvägen 32 104 32 Stockholm