• Kommunal/

Lissabonfördraget och Laval- och Rüffertdomarna diskuteras på Kommunals förbundsmöte

Fackförbundet Kommunal håller sitt sjunde ordinarie förbundsmöte den 26-27 maj i Folkets Hus i Stockholm. Kommunals ordförande Ylva Thörn öppnar förbundsmötet 26 maj klockan 13.30.

På förbundsmötets andra dag anordnas ett EU-seminarium, där Lissabonfördraget och de tre senaste domarna i EG-domstolen (Viking, Laval och Rüffert) kommer att diskuteras.

Tid och plats för EU-seminariet:

Tid: Den 27 maj, klockan 09-11 Plats: City Conference Center, Folkets Hus, Barnhusgatan 12-14 Medverkande: Wanja Lundby-Wedin, LO:s ordförande, Ylva Thörn, Kommunals ordförande, Jan Andersson (s), EU-parlamentariker och Martin Viredius, tredje vice ordförande Transportarbetareförbundet Samtalsledare: Karin Hallgren, SKTF

På förbundsmötet ska 188 ombud och förbundsstyrelsens ledamöter diskutera och besluta om verksamheten och även ta ställning till ett tiotal motioner.

Media är välkomna att delta, ingen föranmälan krävs.

Information om förbundsmötet samt alla förbundsmöteshandlingar finns på www.kommunal.se

Kommunals förbundsmöte är Kommunals högsta beslutande organ mellan kongresserna. Kongress hålls vart tredje år. Till ett förbundsmöte får bara avdelningar lämna motioner.

För pressinformation kontakta: Serkan Köse, pressekreterare: 070-320 04 56