Ny kommunikationschef på Kommunal

Den 1 september tillträder Lott Jansson tjänsten som ny kommunikationschef på Kommunal. Ytterligare fyra nyrekryteringar förstärker Kommunals kommunikationsarbete.

Lott Jansson kommer närmast från arbetsmarknadsförvaltningen inom Stockholms stad, där hon arbetat som kommunikationschef. Lott Jansson är utbildad journalist och har en varierad och gedigen kommunikationsbakgrund. Tiotalet år som journalist har bland annat följts av sex år som politiskt sakkunnig på utrikesdepartementet under 2000-talets början.

I den kommande rollen som kommunikationschef på Kommunal, kommer Lott Jansson att fortsätta driva den framgångsrika opinionsbildning som blivit Kommunals signum i avtalsrörelse och valrörelse.

- Det är på många sätt en ära och fantastiskt utmanande att tillträda som kommunikationschef på Nordens största fackförbund. Jag anar en vår i samhället för välfärden, ett fördjupat engagemang och en ökad förståelse för att kvalitet i verksamheter och människors arbetsvillkor hänger ihop. Jag ser det som en av de viktigaste framtidsfrågorna, säger Lott Jansson.

Lott Jansson efterträder tidigare kommunikationschef Emma Nilsson, som under våren antagit nya utmaningar hos Polisförbundet.

Kommunal förstärker sitt kommunikationsarbete genom ytterligare nyanställningar:
Maria Almström anställs som pressekreterare (tidigare kommunikationsstrateg på Nordiskt Forum Malmö 2014)
Jon Löfdahl anställs som strateg för sociala medier (tidigare politiskt sakkunnig på Stockholms ungdom)
Åsa Petersen anställs som talskrivare (tidigare debattör, krönikör och författare)
Ana Esteban anställs som kommunikationsstrateg (tidigare kommunikationsstrateg TCO)

För ytterligare information kontakta:
Kommunals pressjour; 010 - 442 71 30