Sven-Erik Österberg besöker Kommunals blockad

Imorgon fredagen den 9 februari besöker den socialdemokratiske riksdagspolitikern Sven-Erik Österberg Kommunals blockad som pågår vid vårdföretaget Curanda Vård Assistans AB i Stockholm. Kommunals fackliga företrädare är på plats. Blockaden trädde i kraft den 25 januari eftersom företaget vägrar teckna kollektivavtal. Som vice ordförande i Arbetsmarknadsutskottet och före detta kommunminister är Sven- Erik Österberg aktiv i samhällsdebatten om kollektivavtalen och arbetstagarnas ställning på arbetsmarknaden.

Plats: Värmdövägen 949, Stockholm Tid: fredag 9 februari från ca klockan 7 till ca klockan 8

För mer information kontakta: Lars Johansson, ombudsman Kommunal: 0730-86 22 81 Sven-Erik Österberg: 070-696 65 20 Linnea Bergnéhr, pressekreterare Kommunal: 070-209 16 90