Inbjudan till pressträff den 26 mars

I samband med Kommuninvests årsstämma vill vi bjuda in till en frukost- pressträff med vår VD Tomas Werngren, samt vice vd Maria Viimne, fredagen den 26 mars kl 8.30, på Rica Hotel Stockholm, Slöjdgatan 7.

Kommuninvest har gjort en spännande resa. En ekonomisk förening med 10 kommuner och landsting som medlemmar vid starten 1986 hade vid årsskiftet 2009/2010 248 kommuner och landsting som medlemmar. Utlåningen växte till 124 miljarder kronor och resultatet till 194 miljoner. Under 2009 skedde den kraftigaste tillväxten i antal medlemmar; 25 stycken nya tillkom. Vi har också blivit antagna som penningpolitisk motpart i RIX, Riksbankens betalningssystem. Kommuninvests årsstämma kommer förutom bokslutet även att behandla frågan om kapitalförstärkning för att klara att fortsätta expandera med en starkare bas av eget kapital. På pressträffen berättar vi mer om det, om vårt resultat, tillväxt och ut- och upplåning och vad det innebär att agera som Kommungäld. Samt förstås, svarar på era frågor . Anmäl dig med namn, företag, e-postadress, telefonnummer, till: VD-sekreterare Nazifa Okanovic, tel 019-16 78 25, e-post: nazifa.okanovic@kommuninvest.se Välkommen! Med vänlig hälsning Anitha Holmberg Informationschef KOMMUNINVEST agerar som Kommungäld och är ett kreditmarknadsbolag som ägs och garanteras av svenska kommuner och landsting. Bolagets syfte är att utifrån kommunal värdegrund skapa långsiktigt bästa villkor för medlemmarnas finansiering. Kommuninvest lånar upp på den internationella och nationella kapitalmarknaden till högsta möjliga rating, AAA./Aaa. Upplåningen har lägsta möjliga riskvärdering (BIS 0 procent). Bolaget är penningpolitisk motpart i Riksbanken.