Kompetensgalan - nytt evenemang för Sveriges nya tillväxtbransch

Report this content

Kompetensgalan - nytt evenemang för Sveriges nya tillväxtbransch Kompetensgalan 2003 är ett nytt årligt evenemang för kompetensbranschen. Ett tiotal utmärkelser kommer att delas ut för bl a Mångfald, Mänskligt Ledarskap och Ideella Prestationer i arbetslivet. Evenemanget, som äger rum den 12 mars 2003, riktar sig i huvudsak till företag och organisationer vars huvudsakliga verksamhet syftar till att stimulera till ökad kompetens för individer och/eller organisationer. Målsättningen är att skapa en insikt i betydelsen av kompetens som grund för att skapa framgång i svenskt arbetsliv, visa på goda förebilder/föredömen och därmed skapa ett engagemang för kompetensutveckling, samt att etablera ett årligt evenemang för kompetensområdet. Kompetensgalan består av en seminariedag för chefer och opinionsbildare inom kompetensbranschen, dels en mingelkväll där Årets Kompetenspris i nio klasser kommer att delas ut för att inspirera och belöna banbrytande individer och grupper i branschen och arbetslivet. Bakom arrangemanget står Skandia, Tidningen Chef och IHM Business School. Medarrangörer är The Empower Group, ICA, Svenska Dagbladet och Ledarna. "Vi drar igång evenemanget Kompetensgalan för att rikta strålkastarljuset på kompetens som tillväxtmotor i svenskt arbetsliv. Speciellt i en tid med svag konjunktur och modlöshet behöver vi hämta kraft i det som kan stärka den svenska konkurrenskraften", säger de två initiativtagarna till Kompetensgalan, Lennart Dreyer, VD för IHM Business School och Henrik Frenkel, VD för Tidningen Chef. Hela arrangemanget drivs utan vinstintresse och finansieras med deltagaravgifter och av medarrangörer. Nyinstiftade priser är · Årets Förnyare av Svenskt Arbetsliv - priset delas ut av Empower Group · Årets Human Resource Arbete - priset delas ut av ICA · Opinionsbildare för Kompetensbranschen - priset delas ut av Svenska Dagbladet · Mänskligt Ledarskap - priset delas ut av Ledarna · Idémässig Mångfald - priset delas ut av Skandia · Ideella prestationer - priset delas ut av Kompetensgalan · Stora hederspriset - priset delas ut av Kompetensgalan Priser kommer att delas ut inom följande kategorier · Årets Chef - priset delas ut av Tidningen Chef · Framtidens Ledare - priset delas ut av Juniorhandelskammaren En beskrivning av koncept samt information om nomineringar, nomineringsförfarande och ramverk för juryarbetet återfinns på hemsidan www.kompetensgalan.com som öppnas fredag 25 oktober efter kl 12.00. För mer information ring Magnus Sjöbäck, projektledare för Kompetensgalan (08-21 99 50) eller Henrik Frenkel, Tidningen Chef (070/533 13 65). Besök även www.kompetensgalan.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/25/20021025BIT01250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/25/20021025BIT01250/wkr0002.pdf