Pressmeddelande 010213 SM i E-learning

Report this content

Pressmeddelande 010213 SM i E-learning Den 28-29 mars i samband med mässan e-learningforum och nästa Knowledgebar arrangeras den prestigefyllda tävlingen Svenska Mästerskapen (SM) i E- learning. Bakom tävlingen står KompetensGruppen och nätverket Knowledgebar. Under mässan kommer 5 finalister att utefter givna förutsättningar producera ett interaktivt utbildningsavsnitt. Alla kommer få samma tema att arbeta efter. Mässbesökarna och media kan under tävlingen följa arbetets gång. Därefter kommer en kvalificerad jury att bedöma bidragen utifrån pedagogisk tanke, grafisk design och originalitet. De 5 finalisterna får ha max 3 deltagare i respektive lag. Teknisk utrustning och programvara står deltagarna för själva vilket gör att tävlingsdeltagarna är väl förtrogna med sina verktyg. De tävlande sitter tillsammans centralt på e-learningmässan båda dagarna mellan 10.00-18.00. Vinnarna kommer koras under kvällen den 29:e under högtidliga former på Knowledgebar som genomförs på Sturecompagniet. - Många kunder undrar idag hur det går till att skapa e-learningkurser. Nu har producenterna världens chans att visa vad de går för på ett tydligt sätt, säger Henrik Allansson, projektledare för e-learningforum på KompetensGruppen. Tanken är att SM i E-learning skall vara en återkommande tävling och att den skall fungera som en injektion i branschen samt öka kreativiteten. - När priset delas ut på Knowledgebar kommer personerna i tävlingsteamen att lyftas fram och det råder ingen som helst tvekan om att tävlingen är prestigefylld eftersom det är den första av sitt slag i e- learningbranschen, säger Fredrik Svensson, grundare Knowledgebar. För mer information kontakta: Fredrik Svensson, Visionary Luvit & Knowledgebar 070-269 13 02, fredrik.svensson@luvit.com Henrik Allansson, Ansvarig e-learningforum, 070-839 22 73, henrik@kompetensgruppen.se Mer om e-learningforum (www.e-learningforum.nu) e-learningforum är den största e-learningmässan i Sverige och arrangeras av KompetensGruppen. Mässan och seminarierna genomförs i World Trade Center mitt i Stockholm. Syftet är att sammanföra branchens aktörer och underlätta för både kunder och leverantörer. Mer om Knowledgebar (www.knowledgebar.nu) Knowledgebar är ett fysiskt nätverk inom den nya digitala kunskapsindustrin och verksamheter finns idag i Stockholm och Göteborg. För närvarande finns ca 2600 medlemmar och varje nätverksträff på Sturecompagniet i centrala Stockholm lockar ca 400 personer som kommer för att lyssna på föredrag, äta gott, mingla och framförallt bygga ut sina personliga nätverk. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01070/bit0001.pdf