Slutlig acceptansnivå om 98,2 procent i Kompletts bud på inWarehouse

Report this content

Detta pressmeddelande har inte, och kommer inte, vare sig direkt eller indirekt, att distribueras eller offentliggöras i USA, Australien, Kanada, Japan eller Sydafrika. Erbjudandet lämnas inte till personer i dessa länder eller till personer i något annat land, vilkas deltagande kräver ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver de som följer av svensk lag.

9 maj 2007

Anmälningsperioden har löpt ut Sista dag för handel på First North beräknas bli den 29 maj 2007

Den 24 april 2007 offentliggjorde Komplett ASA (”Komplett”) att det rekommenderade kontanta uppköpserbjudandet avseende inWarehouse AB (”inWarehouse”) (”Erbjudandet”) fullföljdes och att anmälningsperioden förlängdes för att ge kvarvarande aktieägare möjlighet att acceptera Erbjudandet.

Komplett kan nu meddela att vid utgången av den förlängda anmälningsperioden, klockan 17.00 den 7 maj 2007, hade accepter mottagits avseende 70.881.047 aktier i inWarehouse, vilket motsvarar cirka 98,2 procent av aktierna och rösterna i inWarehouse.

Betalning för de inWarehouse-aktier som lämnats in i Erbjudandet genom accepter före utgången av den förlängda anmälningsperioden beräknas ske den 14 maj 2007. Eftersom Komplett inte förvärvat några aktier i inWarehouse utanför Erbjudandet, uppgår Kompletts ägande i inWarehouse till 70.881.047 aktier, vilket motsvarar cirka 98,2 procent av aktierna och rösterna i inWarehouse. Komplett kan komma att förvärva ytterligare aktier i marknaden, dock inte till pris överstigande priset i Erbjudandet, 2,40 kronor (SEK) per aktie.

Den 3 maj 2007 inledde Komplett ett tvångsinlösenförfarande för att förvärva resterande aktier i inWarehouse. I enlighet med en begäran därom från Komplett, har styrelsen för inWarehouse begärt att handeln i inWarehouses aktier på First North skall upphöra. Sista dag för handel på First North beräknas bli den 29 maj 2007.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Eric Sandtrø, CEO Komplett, + 47 91 82 24 24, es@komplett.com