Förändringar i Konecranes ledningsgrupp

KONECRANES ABP  BÖRSMEDDELANDE  13.4.2018 kl. 09:00

Förändringar i Konecranes ledningsgrupp

Susanna Schneeberger, Strategidirektör, lämnar Konecranes för att fortsätta sin karriär utanför bolaget. Hon kommer att fortsätta arbeta för Konecranes till och med den 30 juni 2018.

"Vi är ledsna över att Susanna Schneeberger lämnar oss, men vi respekterar hennes beslut att fortsätta sin karriär utanför Konecranes. Jag vill varmt tacka Susanna för hennes medverkan och engagemang i Konecranes ledningsgrupp och den framgångsrika integrationen av MHPS-verksamheten, samt för ett utmärkt ledarskap under de senaste åren för att stärka den globala Demag-verksamheten. Vi önskar Susanna allt gott i framtiden, både i arbetslivet och personligen”, säger Panu Routila, VD och koncernchef.

“Även om det är väldigt spännande med de nya möjligheterna, vill jag djupt tacka Konecranes ledningsgrupp. Bolaget har en bra företagskultur och det har varit ett nöje att arbeta med professionella människor. Jag önskar Konecranes stor framgång i framtiden”, säger Susanna Schneeberger.

Från och med 1 juli 2018, kommer koncernens ledningsgrupp att bestå av följande medlemmar:

Panu Routila, VD och koncernchef
Teo Ottola, Finansdirektör, ställföreträdare för VD:n
Fabio Fiorino, Direktör, affärsområdet Service
Mikko Uhari, Direktör, affärsområdet Industriutrustning
Mika Mahlberg, Direktör, affärsområdet Hamnlösningar
Juha Pankakoski, Direktör, Teknologi
Timo Leskinen, HR Direktör
Sirpa Poitsalo, Direktör, Lagärenden

KONECRANES ABP

Eero Tuulos
Direktör, investerarrelationer

YTTERLIGARE INFORMATION
Eero Tuulos, Direktör, investerarrelationer, Konecranes Abp,
tel. +358 20 427 2050

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. År 2017 uppgick koncernens omsättning till 3 136 MEUR. Koncernen har 16 400 anställda på 600 platser i 50 länder. Konecranes aktien är noterad på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR).

DISTRIBUTION