• Konecranes Oyj/

Goeyvaerts beställer två mobila Konecranes Generation 6-hamnkranar för att möta den ökande efterfrågan på uthyrning

Belgiska Goeyvaerts-R bvba (Goeyvaerts) har beställt två nya ekoeffektiva mobila Konecranes Generation 6-hamnkranar till sin växande uthyrningsflotta för hamnar i Nederländerna och Belgien. Beställningen bokades i juli och kommer överlämnas i november 2021.

Goeyvaerts, som länge varit kund hos Konecranes, är ett familjeägt kranuthyrningsföretag vars kunder omfattar nystartade företag som vill minimera de ekonomiska riskerna, företag med tillfälliga behov av hamnkranar och företag som vill ha extra kranar för operativ flexibilitet.

– Vi behöver fler kranar för att uppfylla efterfrågan på uthyrning. Vi har varit kund hos Konecranes länge och är mycket nöjda med våra mobila Generation 4- och 5-hamnkranar. Vi har studerat de nya Generation 6-kranarna och deras fördelar. De utgör ett mycket smart framsteg som höjer riktmärket för tillförlitlighet och livslängd på uthyrningsmarknaden, säger Rudi Goeyvaerts, vd för Goeyvaerts.

– Den här beställningen från Goeyvaerts är ett utmärkt exempel på vårt tillitsfulla partnerskap och hur våra Generation 6-kranar uppfyller marknadens behov. Goeyvaerts kommer att dra nytta av våra mångsidiga och högpresterande maskiner, samtidigt som de kan minska sina bränsle- och underhållskostnader och utsläpp, säger Alexandros Stogianidis, Senior Sales Manager, Mobila hamnkranar, Konecranes Hamnlösningar.

Konecranes starka fokus på kunder och åtagande för affärstillväxt samt kontinuerlig förbättring gör bolaget till en ledare inom lyftindustrin. Detta understöds av investeringar i digitalisering och teknik samt av vårt arbete för effektivare materialflöden genom lösningar som stöder en koldioxidsnål ekonomi och främjar cirkularitet och säkerhet.

Alexandros Stogianidis, Director Sales Benelux, Konecranes Hamnlösningar
E-post: alexandros.stogianidis@konecranes.com eller telefon: +32 3 546 4508

Mer information för investerare och analytiker
Kiira Fröberg, direktör,investerarrelationer, Konecranes
E-post: kiira.froberg@konecranes.com eller telefon: +358 20 427 2050

Pressmeddelandet är tillgängligt på vår webbplats konecranes.com

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. År 2020 omsatte koncernen 3,2 miljarder euro. Medräknat MHE-Demag, har koncernen cirka 16 500 anställda i 50 länder.  Konecranes aktier är noterade på Nasdaq-börsen i Helsingfors (symbol: KCR).