Konecranes Abp:s resultatrapportering 2017

Konecranes Abp publicerar den finansiella informationen för 2017 enligt följande:

Bokslutskommuniké 2016 1.2.2017
Delårsrapport, januari-mars 27.4.2017
Delårsrapport, januari-juni 26.7.2017
Delårsrapport, januari-september 25.10.2017

Konecranes Abp:s årsredovisning 2016 publiceras i pdf-format mondagen den 27.2.2017. Den tryckta versionen utkommer under vecka 11 2017.

Konecranes Abp:s ordinarie bolagsstämma är planerad till torsdagen den 23 mars 2017. Konecranes styrelse inbjuder till ordinarie bolagsstämman separat vid ett senare skede. En aktieägare har rätt att föra upp ett ärende som ankommer på bolagsstämman på dagordningen för bolagsstämman, om aktieägaren skriftligen yrkar på detta hos styrelsen i så god tid att ärendet kan tas upp i kallelsen till bolagsstämma. Yrkan anses alltid ha kommit i tid, om styrelsen har meddelats om yrkan senast på onsdag den 18 januari 2017. Yrkan skall skickas skriftligen till Konecranes Abp, Styrelsen, PB 661, 05801 Hyvinge.

Konecranes iakttar en tyst period innan bokslut och delårsrapporter publiceras. Perioden börjar fr.o.m. slutet av kvartalet som rapporten i fråga behandlar.

KONECRANES ABP

Miikka Kinnunen
Direktör, investerarrelationer

YTTERLIGARE INFORMATION

Miikka Kinnunen, direktör, investerarrelationer, Konecranes Abp, tel. +358 20 427 2050

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning och verktygsmaskiner av alla fabrikat. År 2015 omsatte koncernen 2 126 MEUR. Koncernen har 11 600 anställda på 600 platser i 48 länder. Konecranes är noterat på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR1V).

UTDELNING
Medierna