Konecranes Capital Markets Day i Düsseldorf 14–15.12.2017

Konecranes ordnar Capital Markets Day för analytiker, institutionella investerare och banker i Düsseldorf, Tyskland, den 14–15 december 2017. Vid evenemanget berättar Konecranes högsta ledning om bolagets verksamhet, utvecklingsprojekt och strategiska fokusområden.

Den 14 december håller medlemmarna i Konecranes ledningsgrupp presentationer vid Van Der Valk Airporthotel Düsseldorf. Capital Markets Day inleds med lunch kl. 11.30, varefter presentationerna påbörjas kl. 12.30 och avslutas ungefär kl. 17.30.

Den 15 december har deltagarna möjlighet att besöka Konecranes fabrik i Wetter. Bussen avgår från Van Der Valk Airporthotel Düsseldorf till Wetter kl. 8.30 och återvänder till Düsseldorf flygplats cirka kl. 16.00.

Registrering

För att säkra de praktiska arrangemangen kring Capital Markets Day, bör anmälan göras senast den 30 september 2017. Ytterligare information och instruktioner för registreringen finns på nedanvarande länkar. Vänligen notera att deltagarantalet är begränsat.

Mera information och registrering:

https://www.lyyti.fi/p/Registration_Konecranes_CMD_2017 eller

Webcast och presentationer

Ett detaljerat program och ytterligare information kommer att skickas till deltagarna per e-post. Webcast och presentationsmaterialet på engelska kommer att vara tillgängliga på Konecranes webbsida http://www.konecranes.com/investors/CMD-2017 under Capital Markets Day. Inspelningar av presentationerna kommer också att finnas på Konecranes webbsida efter evenemanget.

KONECRANES ABP

Miikka Kinnunen
Direktör, Investerarrelationer

YTTERLIGARE INFORMATION
Miikka Kinnunen, Direktör, Investerarrelationer, tfn +358 (0) 20 427 2050

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. År 2016 uppgick koncernens (jämförbart kombinerat bolag) omsättning till 3 278 MEUR. Koncernen har 17 000 anställda på 600 platser i 50 länder. Konecranes A-aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR).

DISTRIBUTION
Allmän media