Konecranes delårsrapport för januari-september 2023 publiceras den 25 oktober 2023

KONECRANES ABP PRESSMEDDELANDE 11.10.2023 kl. 09.00 EEST

Konecranes kommer att publicera sin delårsrapport för januari-september 2023 onsdagen den 25 oktober 2023 cirka klockan 8.30 finländsk tid. Rapporten kommer att finnas tillgänglig på bolagets webbsida www.konecranes.com efter publicering.

En webcast och telefonkonferens för analytiker, investerare och media ordnas klockan 11.30 finländsk tid på publiceringsdagen. Konferensen ordnas på engelska. Delårsrapporten presenteras av verkställande direktör Anders Svensson och finansdirektör Teo Ottola. Det är möjligt att ställa frågor i slutet av konferensen. Konferensen bandas in och inspelningen kommer att finnas tillgänglig på bolagets webbplats senare samma dag.

Webcasten finns tillgänglig med hjälp av följande länk:

Vill man ställa frågor, kan man delta i telefonkonferensen genom att registrera sig med hjälp av följande länk:

Telefonnummer och konferens-ID, som behövs för tillgång till konferensen, skickas efter registreringen. Tryck *5 på telefonens knappsats för att gå med i kön för ställandet av frågor.

Deltagare i webcasten kan även ställa frågor med hjälp av sändningens frågeformulär.

KONECRANES ABP

Kiira Fröberg

Direktör, investerarrelationer

YTTERLIGARE INFORMATION

Kiira Fröberg,

Direktör, investerarrelationer,

tfn +358 (0)20 427 2050

Konecranes är en global ledare inom materialhanteringslösningar, med ett brett kundregister från flera branscher. Vi sätter konsekvent riktmärket inom branschen, från dagliga förbättringar till avgörande genombrott, genom vår vetskap om att det alltid finns ett säkrare, mer produktivt och mer hållbart sätt. Därför har Konecranes, med sina cirka 16 300 anställda i över 50 länder, förtroendet att varje dag lyfta, hantera och flytta det som världen behöver. År 2022 omsatte koncernen 3,4 miljarder euro. Konecranes aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR).

DISTRIBUTION

Centrala medier