Konecranes fick ännu en beställning på BOXHUNTER RTG-kranar

I februari 2017 tecknade Konecranes avtal med Gold Bond Group Ltd (Conterm) i Israel om leveransen av två BOXHUNTER-gummihjulsportalkranar (RTG) till Conterms logistikcentral i Ashdod. Kranarna kommer att levereras i slutet av 2017. Parterna har beslutat att inte avslöja affärens värde.

Conterms logistikcentral i Ashdod är en terminal som erbjuder en stor mängd lager- och hanteringstjänster för alla typer av gods, inklusive containrar. Den är en viktig import- och exportlänk för handeln i Israel.

Konecranes BOXHUNTER RTG-kranen är den idealiska maskinen för Ashdods anläggning, med beaktande av terminalens varierande behov som omfattar lastning av lastbilar och tåg samtidigt som den erbjuder en uppsättning av kort- och långsiktiga logistiktjänster till olika kunder.

Det är lätt att lära sig BOXHUNTER-kranen och den är enkel att köra. Kranföraren sitter i en ergonomiskt utformad hytt i nivå med lastbilsfilen, och kan kliva in i och ut ur hytten på några sekunder och samtidigt se hela containerhanteringen. Tack vare BOXHUNTER-konceptets avancerade video- och laserteknologi har kranföraren en utmärkt sikt över hela arbetsområdet

De beställda BOXHUNTER RTG-kranarna kommer att stapla en över sex containrar högt och sju containrar plus lastbilsfil brett och de har en lyftkapacitet på 40,6 ton. De kommer att vara helelektriska med en kabeltrumma.

För mera information om BOXHUNTER, gå till http://boxhunter.konecranes.com/en.

För mer information:
Antoine Bosquet, försäljningsdirektör, Port Solutions, Konecranes
E-post: antoine.bosquet@konecranes.com eller telefon: +358 20 427 2747

Investerare och analytiker:
Miikka Kinnunen, direktör, investerarrelationer, Konecranes
E-post: Miikka.kinnunen@konecranes.com eller tel +358 20 427 2050

Det här pressmeddelandet är tillgängligt på vår webbplats www.konecranes.com.

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. Koncernen har 18 000 anställda på 600 platser i 50 länder. Konecranes A-aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR).