Konecranes Kapitalmarknadsdag i London 21.11.2019

Konecranes Kapitalmarknadsdag i London 21.11.2019

Konecranes ordnar sin Kapitalmarknadsdag den 21 november i London. VD och koncernchef Panu Routila och finansdirektör Teo Ottola kommer att tillsammans med ledningsgruppen ge en uppdatering om företagets prestation, diskutera de teknologiska trenderna och delge de kommande stegen för Konecranes. Presentationerna inleds klockan 9 lokal tid (11:00 EET i Helsingfors, 04:00 EST i New York). Evenemanget sänds direkt på Konecranes investerarsidor.

KONECRANES KAPITALMARKNADSDAG 2019
Plats: Pullman London St Pancras Hotel, 100-110 Euston Rd, Kings Cross, London NW1 2AJ. Ett mer detaljerat program och anvisningar för anmälning skickas närmare evenemanget.

YTTERLIGARE INFORMATION
Virpi Vuori, puh. +358 20 427 2960  virpi.vuori(a)konecranes.com

KONECRANES ABP
Eero Tuulos
Direktör, Investerarrelationen

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. År 2018 omsatte koncernen 3,16 miljarder euro. Koncernen har 16 100 anställda i 50 länder. Konecranes aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR).

DISTRIBUTION
Allmän media