Konecranes refinansierade kreditfacilitet på 400 MEUR

KONECRANES ABP  BÖRSMEDDELANDE  21.12.2017 kl. 16:30

Konecranes refinansierade kreditfacilitet på 400 MEUR

Konecranes har undertecknat en ny kreditfacilitet på 400 miljoner euro med sina samarbetsbanker. Kreditfaciliteten löper på fem år och har enligt avtalet två 12-månaders fortsättningsoptioner. Kreditfaciliteten är ämnad för att täcka koncernens allmänna finansieringsbehov och den ersätter faciliteten på 400 miljoner euro som tecknades i augusti 2016.

Commerzbank, Danske Bank, Nordea Bank och SEB koordinerade kreditfaciliteten. Utöver före nämnda är BNP Paribas, Citi, OP Företagsbanken och Svenska Handelsbanken huvudarrangörer. Andra arrangörsbanker är BBVA, Credit Agricole, DBS, Deutsche Bank, Helaba, HSBC, ING, RBI, Santander och Swedbank. SEB är facilitetsagent för kreditfaciliteten.

KONECRANES ABP

Miikka Kinnunen
Direktör, Investerarrelationer

YTTERLIGARE INFORMATION
Tomi Hintikka, Group Treasurer
tomi.hintikka@konecranes.com eller tfn +358 (0) 20 427 2042

Miikka Kinnunen, Direktör, Investerarrelationer
miikka.kinnunen@konecranes.com eller tfn +358 (0) 20 427 2050

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. År 2016 omsatte koncernen (jämförbart sammanslaget bolag) 3 278 MEUR. Koncernen har 16 600 anställda på 600 platser i 50 länder. Konecranes aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR).

DISTRIBUTION
Allmän media